Üzleti szempontból a web jó megoldást nyújtott a vállalati információk megosztására. Viszont a vállalatok nyilvános internetes megjelenése csak az intranet elterjedését követően, és az első internet-áruházak megjelenése után vált bevett gyakorlattá. Addig elsősorban a belső vállalati tudástár megosztására szolgált. Az intranet elterjedése elengedhetetlen mérföldkő a web és ezen belül is a szemantikus web üzleti szempontból történő értékeléséhez.
A digitális adatmegosztás lehetőségének kihasználásával a nagy nemzetközi szervezetek jelentős megtakarításokat és hatékonyabb működést tudtak elérni. Kiváló példa a mai napig az egyik legtöbb informatikai innovációt az elsők között alkalmazó vállalat, a Boeing belső hálózatának kialakítása.
A cég a világ minden táján alkalmaz fejlesztőmérnököket, akiknek a munkájához elengedhetetlen a tervrajzok gyors hozzáférhetősége. Az irattár és a tervrajzok digitalizálása előtt egy mérnöknek gyakran két hetet is kellett várnia, ha a munkájához egy már meglévő tervet kellett előkerestetnie. A rajzok és a jogosultsági szintek kezelésére is alkalmas intranet kialakítása után ez a folyamat 10 perc és egy óra közé csökkent.
A következő lépcső a webes tartalom fejlődésében a grafika és a dinamikusan változó tartalom megjelenésének köszönhető, illetve, hogy a gazdasági élet is elkezdett fantáziát látni weboldalaik interneten történő jelenlétben és a weben keresztüli értékesítésben.
A fejlődésnek köszönhetően egyre több cég nyitott az internet felé. Mivel a weboldalak és a webáruházak fejlesztése megfizethető volt még a kis- és középvállalkozások számára is, hamarosan egyre több szervezet kezdte termékeit, szolgáltatásait a hálózaton keresztül értékesíteni.
Az információ megosztásának új módját biztosító internetes lehetőségek hatását legjobban a nyomtatott sajtó visszaszorulása, az üzleti és magánfelhasználók információszerzési szokásainak átalakulása jellemzi.
Aki többet szeretne ebben a témában olvasni, azoknak ajánlom Wally Bock – Jeff Senné (1997): Jövedelmező Internet, ( Bagolyvár kiadó) c. megjelent könyvét. Bár a könyv a mai üzleti élet szempontjából elavult, de a web üzleti indulását és az üzleti alkalmazások kialakulását jól szemlélteti. Például a cikkben szereplő példával.